منتقم کربلا
دیدار افراطیون با هاشمی +عکس . خاتمی که در این مدت سعی داشته است تا بازگشت خود به حکومت را نشان دهد و از مواضع تند قبلی خود عقب نشسته بود با استفاده از الفاظی چون:«مسیر درستی انتخاب نشده است، جامعه هزینههای فراوانی پرداختهاند، حکومتی پایگاه مردمی اش را از دست بدهد، امیدوارم باز شاهد فضاهای بازو با نشاط به خصوص در دانشگاهها باشیم، آزادی و مردم سالاری چه می شود؟و...» سعی داشت تا جو تند این انجمن را مجددا احیا کند. منبع رجاء نیوز حتما از نظراتتون ما را بی نصیب نگذارید این قبیله همه از آل بنی اکبریند لب گلی ، فربه شکم ، طلحه ، زبیر ،اشعریند باز هم نقشه شوم حکومت دارند در پی غصب فدک ، صندلی رهبریند!!! التماس دعا ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران در ادامه مواضع مبهم خود و شهردار تهران، مطالبی را در حمایت از فتنه گران و تخریب رئیس جمهور منتشر کرده است. به گزارش رجانیوز،"همشهری" در ویژهنامه نوروزی خود که برخلاف رویه سالهای گذشته، به صورت مجزا از روزنامه به فروش میرسد، به بررسی اتفاقات سیاسی کشور در سال 88 پرداخته بود. مهمترین مسالهای که در بررسی مطالب همشهری به صورت کاملا آشکار و واضح به چشم میخورد، تلاشی شتابزده و غیرحرفهای است برای تبرئه فتنه گران از آنچه رهبر معظم انقلاب "جرم بزرگ" و "ظلم بزرگ" نامیده اند، و همچنین مقصر جلوه دادن رئیس جمهور منتخب ملت. در همین راستا، در مطلبی که با عنوان سالشمار سیاسی سال 88 در این مجله منتشر شده است، نه تنها هیچ اشارهای به اقدامات بی سابقه و اتهامات سنگین میرحسین موسوی و مهدی کروبی علیه نظام جمهوری اسلامی و بی اعتنایی به قانون و رای مردم نشده است که حتی با انتشار مطالبی حاشیه ای نظیر "قطع پیامکها در شب انتخابات" که بارها از سوی مراجع مختلف، علت آن و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شده، به حمایت از این ادعاهای بدون سند سران اصلاحات پرداخته است. در همین مطلب با اشاره به نامه آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب -سه روز مانده به برگزاری انتخابات-، به توهینآمیز بودن این نامه و پیش بینی آشوب در آن هیچ اشارهای نشده و در عوض، با استفاده با نسبت دادن الفاظی نظیر "تهمت" و " خلافگویی" به افشاگری رئیس جمهور در مناظره با میرحسین موسوی، به تایید این نامه جنجالی پرداخته است. همشهری همچنین همگام با ادعای سایتها و رسانههای ضدانقلاب، با تحریف سخنان رئیس جمهور در جشن میدان ولیعصر، عبارت "خس و خاشاک" را به عنوان صحبتهای احمدینژاد منتشر کرده است. این در حالی است که این ادعا نه تنها از سوی دکتر احمدی نژاد که با نشان دادن فیلم سخنان رئیس جمهوری در رسانه ملی تکذیب شده بود. کذب بودن این ادعا آنقدر آنقدر آشکار بود که حتی افرادی نظیر "داریوش سجادی" هم که در حلقه اپوزوسیون خارجنشین حاضر است، آن را "یک دروغ بزرگ" نامیده است. با این حال، نشریه شهرداری تهران این ادعای دروغ را به عنوان یک خبر بر پیشانی صفحات خود نشانده است. برای ادامه مطلب می توانید یه این سایت مراجعه کنید http://www.rajanews.com/detail.asp?id=46316 التماس دعا حتما نظرتان را اعلام کنید خبر فوری خبر فوری از صحبتهای جدید برادر اسفندیار رحیم مشایی اگه این صحبت را شنیدید زیاد تعجب نکنید (( برداشتهای متفاوتی از اسلام وجود دارد تبلیغ مکتب اسلام وظیفه ما نیست بلکه باید مکتب ایران را به جهان بشناسانیم)) ((وی که معروف به بیان سخنان بی محتوا و مداخله ناشیانه در مباحث تخصصی است در ادامه اظهاراتش مدعی شد: «من بر مکتب ایرانی اصرار دارم، زیرا این مکتب دریافت ناب از حقیقت، توحید و اسلام است. باید مکتب ایرانی را به دنیا معرفی کنیم . درواقع من باور دارم که واژه ایرانی ذکر است زیرا که ذکر واژه ای مرتبط با روح مومن است مومنی که به جهان باور کرده و به دنبال ارزش های متعالی است». وی ادامه داد:«برخی ها از من خرده می گیرند که چرا نمی گویی مکتب اسلام و می گویی مکتب ایران؟ از مکتب اسلام دریافت های متنوعی وجود دارد اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم». مشایی نگفته است که اظهارات او در این مورد با ادعاهای معروف و شناخته شده نهضت آزادی و جبهه ملی چه نسبتی دارد؟!)) ((البته جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور که قبلا مدعی دوستی با مردم اسراییل هم شده بود)) (( مشایی سپس در سخنانی عجیب ادامه داد: «در برخی جاها انسان برای خدا نفی می شود که به نظر من این انحراف است و در مکتب ایران وجود دارد چرا که در مکتب ایران انسان برای خدا هضم نمی شود».)) من نمی دانم با این همه حرفهایی که اسفندیار می زنه مثل صحبتهای بالا یا صحبتی که در مورد مدیریت نداشتن حضرت نوح و نامه پارسال حضرت آقا در مورد این بنده خدا نوشت و... چرا باز هم دکتر احمدی نژاد از او طرف داری می کنه ما که اینقدر طرفدار دولت هستیم واقعا دیگه موندیم چی بگیم حتما نظر بدید شب اول: روز نوزدهم: پىنوشتها: 16 ـ بحارالانوار، ج 101، ص 99، ح 29. دعا و نجوا با امام زمان(ع) یک نوع اظهار محبت و علاقه به آن حضرت است. کسی که به فردی محبت دارد، پیوسته او را یاد و برای سلامتی اش دعا می کند، و کدام عزیزی محبوب تر از امام زمان(ع). از طرقی دعا برای سلامتی امام(ع) در استجابت دعای خود ما نیز مؤثر است، زیرا یکی از آداب دعا، دعا برای دیگران است. امام باقر(ع) می فرماید:"زودترین دعایی که به اجابت می رسد دعای برادر دینی است برای برادرش در غیاب او، ابتدا شروع به دعا برای برادرش کند، پس فرشته ای که موکل بر اوست بگوید:آمین و برای توست دو برابر آن چه برای برادرت درخواست کردی".[1] مرحوم سید بن طاووس می گوید:وقتی دعا کردن به برادر دینی این همه فضیلت و اجر دارد معلوم می شود که فضیلت دعا کردن برای سلطان تو چقدر خواهد بود، سلطانی که سبب وجود توست و به اعتقاد تو اگر نبود آن جناب، خداوند تو را و هیچ کس از مردم را نمی آفرید. پس حذر کن و باز حذر کن از این که خود را یا کسی از بندگان خدا را در دعا کردن بر آن جناب مقدم داری. همچنین قلب و زبان خود را برای دعا کردن به این سلطان بلند مرتبه حاضر کن و بپرهیز از این که تصور کنی که من این کلام را برای این گفتم که آن جناب نیازمند دعای ماست. پس هرگاه برای آن مولا دعا کردی، امید است خداوند به دلیل وجود مقدس وی، درهای اجابت دعا را برایت بگشاید.[2]
در این دیدار چهره های اصلی و شاخص انجمن سیاست شیراز به ترتیب زیر شرکت کرده اند.
*«ا.ع»: صاحبان نشریات تعلیق شده و نیز از نزدیکان علی محمد دستغیب
*«س.ع.ح»:دبیر سابق تشکیلات فرهنگ و سیاست و از جمله محورهای اغتشاشات دانشگاه شیراز
*«ح.خ.ی»:که حقوق می خواند که دبیر فرهنگی انجمن سیاست
*«ا.م»: صاحب نشریات تند و تعلیق شده که بنابر خواست خاتمی در سال گذشته اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی باید به رفراندوم گذاشته شود
*«انصاری»: دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز
خاتمی حتی برای آنکه از این دوستان و مقلدان صانعی و دستغیب هستند به سبک روزنامه های تندروی زمان اصلاحات به تریبون نمازجمعه اینگونه حمله کرده است:« گرچه وقتی از تریبون مقدس نماز جمعه با کمال بی پروائی مرجع جلیل القدر و بزرگواری که افتخار عالم تشیع است دست نشانده و دست پروره انگلیس معرفی میشود و کسی با آنها برخورد نمیکند چه توقعی داریم که به دیگران اهانت نکنند و بهتان نزنند؟»
خاتمی در این دیدار با تأکید بر کلماتی چون جبار و حکومت زور و خودکامگیها و دیکتاتوری و پرولتاریا از فعالیت های تند سابق و شعارهایی که انجمن سیاست شیراز در زمان فتنه در کف دانشگاه سر می دادند حمایت و به نوعی آنها را به ادامه راه سابق دعوت کرده است.
انجمن فرهنگ و سیاست شیراز که در واقع قل شیرازی انجمن تهران است با دیدار های اینگونه خود به دنبال تجدید روحیه و نیز رادیکالیزه شدن برای ادامه راه افراطی در دانشگاه شیراز است، که هاشمی نقش احیای مجدد و خاتمی راهکار افراطی گری در دانشگاه را برای این طیف اغتشاش گر روشن کرده اند.
انجمن سیاست شیراز سال گذشته در اوج فتنه با راه انداختن نشریاتی چون "جرس و فریاد و..."و دعوت از چهره هایی از جمله آرمین و...و اغتشاش در دانشگاه را جلو می برد.
لازم به ذکر است پدرخوانده این تشکل رادیکال "غلام محمدی " دبیر سابق انجمن تهران است و وی تمام این دیدارها را برای این طیف افراطی و آشوب طلب هماهنگ نموده است
صراط - یک سایت ضد انقلابی فعال در فتنه سبز، تشکیلات مخفی پاریس-بروکسل را به همراه رجب مزروعی و پسر فراری وی (حنیف مزروعی)، گردانندگان واقعی شبکه تلویزیونی موسوم به «رسا» (وابسته به موسوی و کروبی و خاتمی) معرفی کرد.
خودنویس که توسط شماری از روزنامه نگاران فراری - از جمله ن-ک اداره می شود، با اشاره به وابستگی رسا به موسوی و کروبی نوشت: اعضای تشکیلات رسا خود را مشاور و نماینده موسوی معرفی می کنند و آقای کروبی هم پیام ویدیوئی حمایت از آنها داده است. آقای موسوی! آیا تشکیلات مخفی پاریس-بروکسل چنان که تبلیغ می شود فرستاده و نماینده شمایند؟ آقایان «ش»، «ا-ا»، «ح-غ»، «ر-م» ]رجب مزروعی[ و آقازاده ایشان ]حنیف مزروعی گرداننده فراری سایت نوروز[ را شما برای ایجاد تشکیلات و درست کردن رسانه فرستاده اید. آیا از عملکرد این آقایان به همراه «س-م» و «ا-ن» ]طنزنویس فراری و همکار مهاجرانی در سایت جرس[ تشکیلات مخفی رسا را برپا کرده اند یا خیر؟ شمه ای برایتان می گوییم. آقای «ش» که اساساً معلوم نیست چه نقشی در جنبش سبز داشته اند، با صرف... هزار یوروی اولیه، «ح.م.» و «ا.ن» و «س.م» را در خانه اجاره ای بروکسل که قرار بود استودیوی تلویزیون شود، دست به دست دادند. آیا این کار... هزار یورو هزینه داشت. این رقم بین چه کسانی تقسیم شد؟ سپس آقای «ح.غ» عضو همیشگی ادوار که ناگهان در زمان انتخابات به شما پیوست و خودش را رئیس تشکیلات شما در تهران معرفی می کند از راه رسید، با... هزار یورو، کمی بعد از حضور نیمه مخفی آقای «ا.ا» باخبر شدیم، به عنوان مشاور و نماینده میرحسین موسوی. این چندنفر به هم پیوستند و با آقازاده آقای بهزاد نبوی که در کانادا اقامت دارند و چون همراه ب.ا ]بهروز افخمی[(نماینده اسبق مجلس و فیلم ساز) هستند و نمایندگان مجاهدین انقلاب و آقای کروبی به حساب می آیند، هسته اولیه را تشکیل دادند. تا اینجا همه این «آقایان» برای همگان ناشناسند، جز آقای ا.ن - صاحب نظریه اسب تروا که لطمه بزرگی به جنبش سبز زد- که از شدت «اعتقاد» به جنبش، ناهار را با علی کشتگر می خورد، شام را با مشاور رضا پهلوی- البته بدون مشروبات- و برنامه ریز و برنامه ساز «رسا» هم هست. همه منتظر بودند ظاهراً تا جناب «سردبیر» برسد که برخلاف بقیه خیلی هم مشهور است. ایشان جناب ر.م عضو رهبری جبهه مشارکت و نماینده سابق مجلس ]و رئیس سابق انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران[ هستند. ایشان در جنبش سبز نقش بسیار بزرگی بازی کردند. ]گفته می شود[ همان شب اول دستگیری ها که همراه چهارصد نفر دیگر احضار شدند، اعتقاد خود را به «نظام» اثبات کردند و قول دادند لب از لب باز نکنند. واقعا هم عمل کردند. کهریزک قتل گاه می شد و... ایشان لب از لب باز نکردند.
خودنویس اضافه می کند: این آقایان که نام بردیم نمایندگان جنبش سبز هستند؟ می دانید که همین آقایان نه تنها همه فعالین جنبش سبز را دور زدند و همه کسانی را که در خارج کشور تا پای جان برای جنبش کوشیده بودند بعنوان «ضدانقلاب» و «غیرخودی» راندند، حتی جوانان تازه رسته از زندان و گریخته از ایران را نامحرم دانستند. درد را به کجا بریم که حتی روزنامه نگارانی که در زندان های بعد از کودتای انتخاباتی مورد تجاوز]!![ قرار گرفته اند، توسط تشکیلات بالا «غیرخودی» محسوب می شوند؟ این است معنای ایران برای ایرانیان؟ برخی از این افراد در عمرشان حتی یک خط هم ننوشته اند اما جایگزین روزنامه نگاران حرفه ای می شوند. این سایت ضد انقلابی در ادامه آورده است: همراه با بیانیه شبکه سبز کلیپی هم در تلویزیون اینترنتی رسا در دسترس عموم قرار گرفته است. بخش سیاسی این کلیپ، چیزی نیست جز سخنان سران جبهه مشارکت در کنگره این حزب و برخی از تصاویر دادگاه. در تصاویر خیابانی که به دقت تمام انتخاب شده است، حتی یک فریم از جوانانی نیست که در هیئت ندا و سهراب به خیابان آمدند و در خون خود غلتیدند و اکنون نمادهای جنبش مدنی جامعه ایرانند. این تصاویر برگزیده در کلیپ برای راضی نگاه داشتن کیست؟
خودنویس در پایان خبر خود نوشت: « آقای موسوی! باور کنیم که آقای ر.م. ماهیانه... هزار یورو، آقازاده ایشان... هزار یورو، آقای ا.ن. ماهیانه... هزار و آقای غ. ماهیانه... هزار یورو از رسا می گیرند؛ در حالی که بسیاری از جوانان فعال جنبش سبز که بعد از رهائی از زندان، گریخته اند در زیر پل ها و گوشه پارک ها گرسنه می خوابند؟». یادآور می شود در راه اندازی شبکه رسا غیر از برخی عناصر ضد انقلاب فراری مقیم پاریس و بروکسل، برخی اعضای حلقه لندن (جرس) نیز مشارکت دارند. شهرهای برلین، بروکسل، پاریس درکنار لندن از برخی عناصر ضدانقلاب وابسته به سرویس های جاسوسی سیا، ام آی6 انگلیس و موساد میزبانی می کنند. به تازگی چند نشست در شهرهای برلین و بروکسل برای راه اندازی تلویزیون کذایی برگزار شد که شماری از مقامات کشورهای مذکور نیز حضور داشتند و بودجه هایی نیز از سوی برخی از این کشورها اختصاص یافته است. محافل اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی می کوشند بی آبرویی رسانه هایی چون بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو فردا را با ایجاد شبکه ها و رسانه های شبه ایرانی جبران کنند. شبکه های رسا از این جهت نمونه دست دوم رسانه های دولتی فارسی زبان آمریکایی و اروپایی محسوب می شوند.
1 ـ زیارت حضرت ابا عبد الله الحسین علیهالسلام (16)
2 ـ خواندن دعاى مخصوص شب اول ماه رمضان. این دعا در مفاتیح الجنان در ضمن اعمال شب اول آمده است.(17)
روز اول:
1 ـ غسل(18)
2 ـ نماز؛ این نماز دو رکعت است که در رکعت اول بعد از حمد سوره فتح و در رکعت دوم بعد از حمد هر سورهاى که خواست بخواند.(19)
3 ـ معطر کردن
4 ـ دعاى روز اول ماه رمضان خوانده شود.(20)
مناسبتهاى روز سوم:
1 ـ نزول انجیل بر حضرت عیسى علیهالسلام 2 ـ وفات شیخ مفید در سال 413 ه . ق 3 ـ جنگ تبوک در سال 9 ه . ق.
روز ششم:
مناسبتهاى این روز عبارتند از:
1 ـ نزول تورات بر حضرت موسى علیهالسلام 2 ـ ولایتعهدى امام رضا علیهالسلام در سال 201 ه . ق.
اعمال:
1 ـ نماز؛ این نماز دو رکعت است که در هر رکعت بعد از سوره حمد 25 مرتبه قل هو الله احد... خوانده شود.
2 ـ دعاى روز ششم.
شب سیزدهم:
اعمال شب سیزدهم ماه مبارک رمضان:
1 ـ نماز: دو رکعت است که مطابق نماز سیزده رجب است که در هر رکعت بعد از حمد سوره یس، ملک و اخلاق خوانده شود.(21)
2 ـ خواندن دعاى مجیر(22)
شب چهاردهم:
1 ـ چهار رکعت نماز مطابق دستور شب سیزدهم رجب که در دستور شب سیزدهم ماه رمضان ذکر شد.
2 ـ قرائت دعاى مجیر
اعمال شب پانزدهم:
1 ـ شش رکعت نماز؛ مطابق نمازى است که در شب سیزدهم و چهاردهم ذکر شد.
2 ـ دعاى مجیر
3 ـ زیارت امام حسین علیهالسلام (23)
روز پانزدهم:
مناسبت: ولادت با سعادت امام حسن مجتبى علیهالسلام در سال سوم هجرى قمرى.
روز هفدهم:
جنگ بدر در سال دوم هجرت در این روز اتفاق افتاد(24)
مناسبت: ضربت خوردن حضرت على علیهالسلام در سال 40 ه . ق
شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با شبهاى بیست و یکم و بیست و سوم ـ که به عنوان شب قدر در روایات از آن یاد شده است ـ از فضایل بسیارى برخوردار بوده و داراى اعمال مشترک و اعمال مخصوص هستند که در ذیل توضیح داده مىشود:
الف ـ اعمال مشترک:
1 ـ غسل ؛ باید مقارن غروب آفتاب انجام شود، بهتر است که نماز شام با این غسل خوانده شود.(25)
2 ـ نماز؛ این نماز دو رکعت است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت بار سوره توحید و پس از نماز هفتاد مرتبه «استغفر الله و اتوب الیه» خوانده شود.
3 ـ احیاء
4 ـ قرآن بر سر گرفتن
5 ـ خواندن صد رکعت نماز
6 ـ خواندن دعاى مخصوص (اللهم انى اَمسَیتُ لَکَ عبدا داخرا...(26)
7 ـ صدقه
8 ـ خواندن دعاى جوشن کبیر
ب ـ اعمال مخصوص شب نوزدهم:
1 ـ خواندن صد مرتبه «استغفر الله ربى و اتوب الیه»
2 ـ خواند صد مرتبه «اللهم العن قتلة امیر المؤمنین»
روز بیستم:
مناسبت: فتح مکه در سال هشتم ه . ق
روز بیست و یکم:
مناسبت: شهادت حضرت على علیهالسلام در سال 40 ه . ق
شب؛ اعمال مشترک آن در شب نوزدهم توضیح داده شد.
روز؛ اعتکاف (یک عمل مستحبى است که حداقل مدت سه روز یا بیشتر جهت عبادت در مسجد مىمانند)در دهه آخر ماه مبارک رمضان فضیلت بسیار دارد.
شب بیست و سوم
1 ـ اعمال مشترک که در اعمال شب نوزدهم ذکر شد.
2 ـ خواندن دعاى «اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن...
3 ـ خواندن سورههاى عنکبوت، روم و دخان.
4 ـ خواندن هزار بار سوره قدر
5 ـ خواندن دعاى مخصوص (اللهم امدد لى فى عمرى و اوسع لى فى رزقى...(27)
شب بیست و هفتم
اعمال مخصوص این شب عبارتند از:
1- غسل
2- از امام زین العابدین علیهالسلام نقل شده است که این دعا را در این شب مکرر مىخواند: «اللهم ارزقنى التجافى عن دار الغرور و الاِنابة الى دار الخلود و الاستعداد للموت قبل حُلولِ الفوتِ؛(28)
خدایا! جدا شدن از این دنیا را روزیم کن و رسیدن به مکان جاودانى را نصیبم فرما و آمادگى براى موت را قبل از رسیدن فوت برایم فراهم کن.»
روز بیست و نهم ماه
مناسبت: جنگ حنین در سال هشتم ه . ق
شب سى ام
دستورات ویژه شب سى ام:
1 ـ خواندن دعاى وداع با ماه رمضان (دعاى 45 صحیفه سجادیه)(29)
2 ـ زیارت امام حسین علیهالسلام (30)
3 ـ محاسبه اعمال یک ماه (31)
4 ـ خواندن سورههاى: کهف، انعام و یس(32)
5 ـ غسل (33)
6 ـ یک صد مرتبه «استغفرالله و اتوب الیه»(34)
7 ـ خواندن دعاى زیر:
«اللهم لاتجعله آخرالعهد من صیامى لشهر رمضان و اعوذ بک اَن یَطْلُعَ فَجْرُ هذه اللیلَةِ الاّ فقد غفرتَ لى؛ خدایا این ماه رمضان را آخرین ماه رمضان عمر من قرار مده و پناه مىبرم به تو از این که این شب پایان یابد و طلوع فجر دمیده باشد، الا این که مرا مورد غفران و آمرزش خود قرار دهى.»
روز سىام
دستورات ویژه روز سىام:
1 ـ خواندن این دعا را که از امیر المؤمنین علیهالسلام نقل شده است: «اللهم انى اسئلک اخبات المخبتین و اخلاص الموقنین و موافقة الابرار و استحقاق حقایق الایمان و الغنیمة من کل بِر و السلامة مِن کل اثم و وُجوبَ رَحمَتِکَ و عزائم مغفرَتِکَ و الفوزَ بالجنَة و النجاة من النار؛(35) خدایا از تو فروتنى و خاکسارى در خواست مىکنم و همچنین اخلاص موقنین و همنشینى با نیکان را و رسیدن به حقایق ایمان و بهره مندى از هر نیکى را و سلامت ماندن از هر گناهى را و وصول به رحمت تو را و بخشش گناهانم را و رسیدن به بهشت و نجات از آتش را»
2 ـ توسل به ائمه اطهار علیهمالسلام
مرحوم میرزا جواد ملکى تبریزى در این مورد در کتاب «المراقبات» آورده است: «چون این روز (سىام ماه مبارک رمضان) روز تقدیم اعمال است، در آخر آن به ائمه توجه نموده و با تضرع و تواضع از آنان طلب اصلاح کارهاى خویش را بنماید»(36)
17 ـ مفاتیح الجنان، ص 171، چاپ دفتر نشر فرهنگ.
18 ـ عروة الوثقى، ج 1، ص 459.
19 ـ مفاتیح الجنان، ص 220.
20 ـ همان، ص 239؛ مصباح کفعمى، ص 612.
21 ـ مفاتیح الجنان، ص 142.
22 ـ همان، 223 ـ مصباح الکفعمى، ص 268.
23 ـ بحارالانورا، ج 101، ص 99، ح 29.
24 ـ تقویم عبادى، ص 90.
25 ـمفاتیح الجنان، ص 225.
26 ـ همان.
27 ـ همان، ص 235.
28 ـ همان، ص 236.
29 ـ مصباح کفعمى، ص 634.
30 ـ بحار الانوار، ج 101، ص 99، ح 29؛ وسائل الشیعة، ج 10، ص 369.
31 ـ المراقبات، ص 161،
32 ـ مفاتیح الجنان، ص 236.
33 ـ وسائل الشیعه، ج 2، ص 952.
34 ـ مفاتیح الجنان، ص 236.
35 ـ همان.
36 ـ المراقبات، ص 166
بنابراین هر چند امام (ع) به دعا ما نیازی ندارد و خداوند حافظ و نگهبان او است، ولی یکی از وظایف شیعیان در عصر غیبت، دعا کردن برای آن حضرت بر شمرده شده است تا ارتباط و پیوند شیعیان با امام زمان(ع) همواره مستحکم و پا بر جا بماند.
[1] اصول کافی، ج 4، ص 270.
[2] نجم الثاقب، ص 590.
Design By : Pichak |